A opět jedna recyklace. Hra Pssst! na Ondru se dala jako jedna z mála ovládat joystickem, avšak jádro hratelnosti se ztratilo. Tím jádrem je především pocit neustálých náletů slimáků a jiné havěti na vaši květinku. Původní verze díky neuvěřitelné lenosti hry zanechávala spíše pocit neustálého čekání, zda něco přileze. Nerozlišenost sprejů, protože Ondra nemá barvy, byla přímo tragická. A i když jsme to vydrželi a kytka rozkvetla, nedalo se téměř poznat, že se jedná o květ, díky pozůstatku použití atributů ze ZX Spectra. To se ale teď mění.

Takže následoval opět disasembl a zkoumání hry. Tentokrát to bylo těžší. Opět jsem přeskupil obrazovku, abych mohl posunout obraz více nahoru kvůli rychlosti. Ale to bylo málo. Do celé hry jsem implementoval jakýsi dynamický frameskip, který funguje perfektně, avšak měl mnoho konsekvencí, které jsem musel řešit. Především kolize střel a havěti. Nyní se vyjímečně může stát, že střela slimáka nezničí. Strávil jsem mnoho času na různých přístupech a žádné nevedly ke 100% výsledku a tak jsem se inspiroval u firmy Microsoft a hrdě prohlašuji, že to není chyba, ale vlastnost. Můžeme to brát jako hezký prvek náhody, která se může stát i ve skutečnosti.
Poté jsem musel tupě nakreslit všechny sprite plechovek, zcela jsem okopíroval design z PMD-85 od Libora Lasoty, ať to máme na těch našich ČSSR počítačích shodné. Pak velmi přepracovat systém kreslení spritů tak, aby místo obarvování atributů vzal jinou bitmapu.

Dále jsem aktivoval zvuky na pípáku a upravil je tak, aby Ondru příliš nebrzdily, ale aby to něco alespoň vyluzovalo.
Musel jsem nakreslit novou rozkvetlou kytku, alespoň tedy ten vnitřek. V posledním levelu čeká i ona nahatá robotka.

Když kytka rozkvete, uslyšíte historicky poprvé něco jako hudbu, avšak se zapnutým zobrazením. Původní melodii jsem aproximoval na 7 tónů Ondrovo pípáku. Něco jako melodii to snad připomíná.

Také jsem upravil nesmysly v úvodním menu a dodělal emulaci blikajících atributů, tudíž nyní i víme, za kterého hráče hrajeme. Jako trešničku na dortu jsem ještě přepracoval úvodní obrázek, ten byl také zmršený, nesmysly o načtených bajtech a pozůstatky atributů.
Všechno jsem podřídil tomu, abyste měli pocit tísně z útočících hmyzáků a uspokojení z jejich hubení a rozkvetlé kytky. Tak to jistě autoři původně chtěli. Příjemnou zábavu a co nejméně hmyzáků. Brzy bude jaro, je třeba začít trénovat!
Ke stažení zde: