-
Archiv
- Červenec 2025 (4927)
- Květen 2025 (1)
- Duben 2025 (4)
- Únor 2025 (1)
- Leden 2025 (1)
- Prosinec 2024 (1)
- Říjen 2024 (1)
- Září 2024 (2)
- Srpen 2024 (2)
- Červenec 2024 (1)
- Červen 2024 (1)
- Únor 2024 (2)
- Listopad 2023 (1)
- Říjen 2023 (1)
- Září 2023 (1)
- Duben 2023 (2)
- Leden 2023 (2)
- Prosinec 2021 (3)
- Únor 2021 (3)
- Únor 2020 (2)
- Únor 2019 (1)
- Únor 2018 (3)
- Únor 2017 (3)
- Leden 2016 (3)
- Listopad 2015 (1)
- Duben 2015 (5)
- Leden 2015 (5)
- Listopad 2014 (1)
- Říjen 2014 (4)
-
Nástroje
-
Archiv autora: Milan Ptáček
Indiana Jones a chrám zkázy – konverze textovky ze ZX Spectra
Letos je tomu 40 let, co byl představen mikropočítač Tesla Ondra SPO-186. Zároveň je to 40 let, kdy František Fuka alias Fuxoft na ZX Spectru naprogramoval jednu z nejznámějších českých textovek Indiana Jones a chrám zkázy. A když se nám ta … Celý příspěvek
Dizzy 3.5 – nová konverze hry ze ZX Spectra
Je tu jedna nová konverze drobné hříčky ze Spectra na Ondru – Dizzy 3 and a Half: Into Magicland. Tato hra kdysi vyšla na „cover kazetě“ k časopisu Crash jako takové intro ke čtvrtému dílu – Magicland Dizzy. Je to skutečně jednohubka, která obsahuje pouhých 5 herních obrazovek, plus jednu úvodní a jednu závěrečnou (ta je shodná se startovní obrazovkou hry Dizzy 4). Dohrání je tak otázkou několika málo minut. Proč jsem tedy ke konverzi zvolil právě tento minidíl? Slouží především jako určitý test proveditelnosti, zda má smysl se pouštět do konverze nějakého „dospělého“ dílu. Celý příspěvek
Opravený Ondra pro RetroHernu
V jednom z předchozích článků jsem psal o digitalizaci zachráněného software, který získal spolek Herní historie, z.s. V rámci tohoto software si spolek pořídil i dva Ondry v neznámém stavu. Jeden kus jsem po dohodě dostal na oživení, případně i … Celý příspěvek
Ondra+ v1.4
Pro uživatele Ondra+ ROM tu mám krátkou zprávu o vydání nové verze. Obsahuje opravy dvou chyb. Ke stažení na Githubu zde: https://github.com/72ka/Tesla_Ondra/tree/main/Ondra%2B
Přepište učebnice, Ondra měl ozvučené hry
V novodobých dějinách mikropočítače Ondra, které bych mohl datovat někdy od roku 2010 doposud, byl vžit statut Ondry jako velmi zvukově omezeného počítače díky svým sedmi falešným tónům danými svým hardwarovým návrhem. K dispozici byly původní hry pro SSM ROM … Celý příspěvek