JETPAC v2.0

„Je nový? NE, vypraný v Perwollu“. Již za pár let bude tuto hlášku slýchat z komerční televize pravděpodobný autor konverze legendární hry Jetpac ze ZX Spectra pro Ondru Vít Libovický. Jetpac na Ondru všichni asi znáte. Pomalost hry je první co každého zaskočí, a když si zvyknete, sestavíte raketu a zjistíte, že nevíte kolik paliva už v raketě je. Hrobové ticho také nijak nepomáhá. A pokud rádi hrajete na joysticku, máte smůlu. Nedalo mi to a pustil jsem se do úprav.

Původní hra je rozsekaná na nepřeberné množství bloků po 259 bajtech. Já si raději udělal snapshot nahrané hry a rozdělil sám. Poté disassembloval a zkoumal. Pomáhal mi rozbor na webu zde.

A co jsem na hře provedl?

  • Podpora joysticku bez konfigurace, prostě vám bude fungovat
  • Ukazatel „FUEL“ – kolik je paliva v raketě
  • Odstranění zbytků souvisejících s hraním pro dva hráče
  • Oprava úvodní obrazovky nedávající smysl s textem „LOADING“, vylepšená ditherovaná grafika
  • Přeskupení herní scény tak, aby se obraz posunul ještě o 16 linek výše – kvůli zrychlení
  • Méně animací – kvůli zrychlení
  • Méně nepřátel – kvůli zrychlení
  • Dodělání zvuků na pípáku ze ZX Spectra
  • Zvuk jetpacku bude šumět z Ondra Melodiku

Hra je stále velmi pomalá oproti ZX Spectru. Pokud ji ale nebudeme srovnávat, máme na Ondru příjemnou hru. Zrychlení je znát a zvuky pozdvihly herní zážitek natolik, že mě hra i na Ondrovi začala bavit. Zvuky pomáhají v orientaci, co se na scéně děje a přinášejí více uspokojující zážitek. Pokud máte zvukový modul Ondra MELODIK, tak vás budou doprovázet příslušné zážehy raketového batohu. Pokud jen visíte, hlasitost motoru je poloviční. Tuto verzi jsem označil jako JETPAC v2.0.

Příjemnou zábavu, hru si stáhněte zde:

Stáhnout
Příspěvek byl publikován v rubrice Software se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.